شيوه درمان جديد و موضعگيري جديدتر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 19
نویسنده : مولوی
دكتر فوق‌تخصص براي 3دقيقه حضور بيمار در مطب و نوشتن يك آزمايش كه بيشتر اوقات حكايت از تشخيص ندادن علت بيماري دارد، 17 هزار تومان حق ويزيت دريافت مي‌كند، دو روز بعد منشي بي‌حوصله، 17 هزار تومان ديگر طلب مي‌كند، و بيمار آزمايش به دست، كه در سكوت حاكم بر اتاق انتظار فرصت هيچ اعتراضي ندارد، ناچار دست به جيب مي‌شود تا شايد اين بار دكتر فوق‌تخصص نسخه‌اي بنويسد.

اين شيوه ويزيت بيماران كه يك بار براي معاينه و بار ديگر براي رويت جواب آزمايش و نوشتن نسخه حق ويزيت طلب مي‌كنند، روند جاري نظام درمان است كه تاكنون مسوولان معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكي نسبت به آن، سكوت كرده‌اند.

به تازگي وزير بهداشت نسبت به اين شيوه حاكم بر رابطه پزشك و بيمار موضع‌گيري كرده و گفته است: اين كه يك پزشك فقط آزمايش براي بيمار بنويسد و سپس بدون اين‌كه بيمار را ببيند بخواهد ويزيت دوباره دريافت كند، اشتباه است و نبايد اين طور باشد. او معتقد است: اما اگر پزشك وقت ويژه‌اي براي بيمار در نظر بگيرد كه هم بيمار و هم آزمايش وي را با هم مورد بررسي قرار دهد بايد ويزيت دريافت شود.

اين اظهارنظر نشان مي‌دهد كه وزير بهداشت از ترفند برخي پزشكان متخصص كه اتفاقا ويزيت‌هايي فراتر از تعرفه مصوب نيز دريافت مي‌كنند، بي‌خبر است.

رابطه‌اي اجباري كه به بيمار و جيب او تحميل مي‌شود، يك بار براي معاينه بيمار و بار دوم براي ديدن آزمايش و نوشتن نسخه، نگاهي به بيماران منتظر در مطب برخي پزشكان نشان مي‌دهد كه اين شيوه درمان به عادت تبديل شده و بسياري از بيماران مجبور به پذيرش آن هستند و دريافت دوبار ويزيت به بهانه‌هايي مانند اول معاينه و آزمايش و بعد نسخه يا اول آزمايش و سپس معاينه و نسخه به عنوان شيوه درمان دقيق بيماري تلقي مي‌شود كه بيمار هم به اميد بهبود دم نمي‌آورد و اگر هم اعتراض كند، صدايش به جايي نمي‌رسد و پزشك در كمال خونسردي مي‌تواند او را ويزيت نكند!

گذشته از بسياري پزشكان كه اخلاق در شيوه درمان آنان حرف اول را مي‌زند، متاسفانه شيوه درمان و رابطه بيمار و برخي پزشكان از جمله اموري است كه معمولا بنا بر ذائقه پزشكان رقم مي‌خورد و به نظر مي‌رسد همان گونه كه تعرفه تصويب شده از سوي بسياري از پزشكان متخصص و فوق‌تخصص رعايت نمي‌شود، اعمال نظر شخصي وزير نيز راه به جايي نبرد و در حد حرف باقي بماند.

كتايون مصري 
گروه جامعه



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: